Customer Success Story - Jeans Centre.

VIP Shopping Nights organiseren in uitdagende tijden: Jeans Centre vond de oplossing in tijdsloten.

De VIP Shopping Nights van Jeans Centre

Jeans Centre is al 44 jaar een succesvolle retailformule met een uitgebreid denim aanbod voor het hele gezin. De groene winkels vallen op in het Nederlandse straatbeeld. Met hun uitstekende service bieden ze klanten een unieke winkelervaring.

Speciaal voor vaste klanten worden er sinds 2014 VIP Shopping Nights georganiseerd. Dit biedt vaste klanten een extra mogelijkheid om te komen winkelen. Bovendien profiteren ze van exclusieve kortingen en worden ze in de watten gelegd met hapjes en drankjes. Een cadeau van Jeans Centre aan hun meest loyale klanten.

Maar hoe organiseer je zo'n koopavond tijdens een pandemie?

Tijdslot retail

Extra koopavonden voor vaste klanten

Voor het antwoord op deze vraag spraken we met Réka Kovács, Hoofd Marketing bij Jeans Centre.

Ze licht toe hoe de VIP Shopping Nights gewoonlijk georganiseerd worden: "Met de VIP Shopping Nights richten we ons op onze vaste klanten. Aangezien we hen kennen, kunnen we ze rechtstreeks uitnodigen via direct mail. We krijgen altijd veel positieve reacties op deze extra koopavonden. Klanten ervaren het als een feestje waarbij ze extra in de watten gelegd worden."

Tijdsloten voor de beste winkelervaring

Réka legt uit dat Jeans Centre klanten óók tijdens de coronapandemie de beste winkelervaring wilde bieden: "We hebben allerlei opties overwogen om onze VIP Shopping Nights ook nu - juist nu - zo veilig en leuk mogelijk te kunnen organiseren: van een vrije inloop tot socialmedia-evenementen. Uiteindelijk hebben we besloten om met tijdsloten te werken. Dit houdt in dat klanten binnen een bepaalde periode (tijdslot) kunnen komen winkelen. Hiermee kunnen we garanderen dat we beter op elkaar letten. Zo kunnen medewerkers en klanten voldoende afstand van elkaar houden en kunnen we de beste ervaring aan onze klanten bieden."

Extra koopavond

Waardevolle data voor retailers

Réka vervolgt: "De tijdsloten-oplossing van CM.com was de beste oplossing voor onze uitdaging. Wanneer we de kosten en baten van alle oplossingen op een rij zetten, bleek de tijdsloten-oplossing het meest efficiënt in de huidige tijden."

De tijdsloten zijn onderdeel van de Ticketing oplossing die CM.com aanbiedt. "Het voordeel van deze oplossing is dat hij goed aansluit op ons systeem", vertelt Réka. "De oplossing was eenvoudig te integreren. Zo konden we data gemakkelijk importeren en exporteren."

"De eerste VIP Shopping Night in coronatijd heeft ons veel waardevolle data opgeleverd. Deze inzichten gaan we gebruiken voor het organiseren van de volgende editie. We willen onze VIP Shopping Nights blijven organiseren, of er nu wel of geen sprake is van een pandemie. Daar helpt alle gegenereerde data ons enorm bij. Dat is voor ons een belangrijke reden om deze oplossing ook aan collega-retailers aan te bevelen", besluit Réka.

Ontdek de kracht van tijdsloten

Wil je weten hoe jij tijdsloten succesvol kan inzetten? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact met ons op

Is this region a better fit for you?

Go